NHO Reiseliv har utrolig mange kunder. Mange av dem er små opplevelsesbedrifter som driver med alt fra utleie av unike overnattingssteder til de som tilbyr havfiske, kjøring av hundeslede og alt annet dette landet kan tilby.

De har jobbet med et verktøy som skal hjelpe alle disse aktørene med å sette en riktig pris på sine opplevelser. Derfor ønsket de å få laget noen korte filmer som pekte på utfordringene disse bedriftene kan ha, og hva som er viktig å tenke på når man skal prise de opplevelsene man tilbyr.

Resultatet ble to filmer. Den ene tar for seg prissetting av opplevelser, og den andre forteller hva en bør tenke på når man skal markedsføre produktet sitt. I filmene møter vi havfiskeren Sivert som tilbyr unike opplevelser for sine gjester.

Hvordan prise en opplevelse:

Den første filmen handler om hvordan Sivert kan ta i bruk båten sin for å skape turisme. Hvor mange gjester trenger han, og hva skal de betale?

NHO Reiseliv storyboard

NHO Reiseliv animasjonsfilm karakterer

NHO Reiseliv animasjonsfilm isbjørn

 

Hvordan selge en opplevelse:

Film nummer to handler om hvordan Sivert kan få tak i gjester både i Norge og i utlandet. Må han ha hjelp fra andre underleverandører, eller kan han tiltrekke seg gjestene på egenhånd?

Om du likte disse filmene, så ta en titt på disse filmene:
– NHO Reiseliv – Tilsynsfilm
– FHI – Kosmetikk og bivirkninger, vaksinasjonsfilmen og HPV-kampanjen
– Energi Norge – Strømmens dag og Informasjon om bruk av strøm